De social media strategie

Het gebruik van social media door bedrijven is stormachtig toegenomen de laatste jaren, en niet zonder reden. Steeds meer bedrijven ontdekken dat ze hun (potentiele) klanten kunnen bereiken door gebruik te maken van social media. Naast directe communicatie via bijvoorbeeld de accountmanager wordt communicatie via social media steeds belangrijker.

Wat is het?

Een social media strategie formuleert hoe een bedrijf social media inzet voor het bereiken van bedrijfsdoelstellingen en hoe de inzet van de verschillende applicaties onderling samen hangt en samenhangt in relatie tot andere delen van het (online) marketing plan.

Hoe kan Eduwebsupport helpen?

Eduwebsupport kan helpen bij het formuleren en uitvoeren van de social media strategie. Daarbij kijken we wat passend is voor het bedrijf en wat haalbaar is. Een effectieve social media strategie is doorgaans een zware belasting voor een bedrijf omdat alleen intensief gebruik van social media meetbare effecten heeft.

Heb ik dit nodig?

Voor de meest bedrijven geldt dat een bepaalde inzet van social media noodzakelijk is, ook als er wordt gekozen om te focussen op alleen de website strategie. Dit wil niet zeggen dat alles wat mogelijk is ook moet worden uitgevoerd. Een ander aspect is dat effectief gebruik van de social media per definitie intensief gebruik betekent. Het hebben van alleen een Facebook of Pinterest account is beslist niet voldoende. Middels onderzoek kan Eduwebsupport vaststellen welke strategie en welke tactieken wenselijk en haalbaar zijn.